Grafikai alapfogalmak

FogalomMit is jelent?Hol találtam?
PixelgrafikaA pixelgrafikus képek az egyes képpontokat egymás mellett sorokban, és egymás alatt oszlopokban helyezik el (ún. mátrixban). forrás
Additív színkeverésAz additív (összeadó) színingerkeverés a fények és az optikai elvű színkeverés modellje. forrás
RGBAz RGB színtér egy olyan additív színmodell, ami a vörös, zöld és kék fény különböző mértékű keverésével határozza meg a különböző színeket. forrás
SzínmélységA színmélység, bitmélység, néha mint színfelbontás utalhat az egyetlen képpont színét meghatározó bitek számára egy rasztergrafikus képen vagy video-keretpufferben (frame buffer),vagy utalhat a képpont egyetlen színkomponensét meghatározó bitek számára is. forrás
Alfa csatornaÁltala a réteg minden képpontjának a színén kívül van egy átlátszatlanság értéke (alfája). forrás
dpiA DPI és a vele rokon PPI a nyomtatók és kijelzők pont-, illetve pixelsűrűségének jellemzésére szolgáló mértékegységek: az egy hüvelykre eső képpontok, illetve képelemek számát adja meg forrás
SVGAz SVG egy XML alapú leíró nyelv, kétdimenziós, statikus és mozgó vektorgrafikák meghatározására. Az SVG, hasonlóan a HTML-hez, a W3C által definiált nyílt szabvány forrás

Színkeverés

Színek megadása

Szín neveRGB kód tizenhatos számrendszerbenRGB kód tizes számrendszerben
red(piros)#FF0000rgb(255,0,0)
kék0000FFrgb(0,0,255)
fekete#000000rgb(0,0,0)
szürke808080rgb(128,128,128)
oliva#808000rgb(128, 128, 0)
rózsaszín#ff00ffrgb(255, 0, 255)
aqua#00ffffrgb(0, 255, 255)
lazac#fa8072rgb(250, 128, 114)
kedvenc színem#008000rgb(0, 128, 0)